Belastingtaken Kaag en Braassem uitbesteed

Kaag en Braassem – Vanaf 1 januari 2018 voert Gemeente Alphen aan den Rijn de belastingtaken uit voor Gemeente Kaag en Braassem.

U kunt telefonisch, per e-mail, maar ook aan de balie van Gemeente Alphen aan den Rijn vragen stellen over uw gemeentelijke belastingen.

Wat verandert er voor u?

Wanneer u een vraag heeft over de waarde van uw huis of uw bedrijf kunt u voortaan terecht bij het team Belastingen van Gemeente Alphen aan den Rijn. De taxateurs van dit team staan voor u klaar om uw vragen over de taxatie te beantwoorden. Natuurlijk kunt u ook voor uw vragen over de belastingen op uw aanslagbiljet bij het team Belastingen terecht.

Een bezwaarschrift tegen de waarde of gemeentelijke belastingen wordt voortaan door het team Belastingen van Alphen aan den Rijn afgehandeld. Dit geldt ook voor aanvragen van kwijtschelding en de invordering van de gemeentelijke belastingen.

Op het aanslagbiljet en op de website www.kaagenbraassem.nl staat hierover informatie. Mailen kan ook; belastingen@kaagenbraassem.nl

Wat blijft hetzelfde?

De gemeenteraad van Kaag en Braassem stelt de belastingtarieven vast en bepaalt welke belastingen u betaalt. De informatie over belastingen staat op de website van Gemeente Kaag en Braassem. Daar kunt u terecht om online uw zaken te regelen zoals

  • aanvragen/wijzigen van automatische incasso
  • aanvragen van kwijtschelding
  • het inzien van uw taxatieverslag
  • het indienen van een bezwaarschrift